panelarrow

Inspektor BHP

Praca w BHP

praca inspektora BHP

Kilka słów o codziennej pracy inspektora bhp

| 0 comments

Dla wielu z nas praca inspektora bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się głównie z biurem i stertą dokumentacji. Czy takie wyobrażenie jest faktycznie zgodne z rzeczywistością? O tym poniżej.

Niezwykły zawód

Już na wstępie warto zaznaczyć, że jest to praca, która ma za zadanie przede wszystkim dbanie o zdrowie i życie innych ludzi. Każdy przedsiębiorca, który zatrudnia 100 osób, jest zobligowany do zatrudnienia na pełen etat przynajmniej jednego inspektora bhp. Jeżeli liczba pracowników sięgnie 600, wówczas jeden inspektor to już za mało. Wynika to z kodeksu pracy.

8 godzin pracy to za mało

W przypadku tego zawodu bardzo często okazuje się, że standardowy etat to za mało. Dotyczy to głównie przedsiębiorstw, które pracują w systemie kilku zmianowym. W przypadku awarii lub wypadku, inspektor zobligowany jest do niezwłocznego zgłoszenia się w firmie. A co poza tym?

Ogólnie rzecz biorąc, służby bhp pełnią funkcje doradcze i kontrolne. W pierwszym przypadku chodzi m.in. o wspólne przygotowywanie wszelkiej dokumentacji, która obowiązuje na terenie zakładu pracy i ma związek z bezpieczeństwem pracy. Ponadto wnioskowania do pracodawcy o niezwłoczne wstrzymanie pracy w wypadku stwierdzenia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracowników albo innych osób. Z kolei aspekt kontrolny to chociażby niezwłoczne wstrzymania pracy maszyny lub innego urządzenia technicznego w razie wystąpienia bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia pracownika albo innych osób trzecich.

Dodaj komentarz

Required fields are marked *.